Focus, advies, strategie en design

De kracht van Living Your Brand zit hem in de totaalaanpak van jou en je bedrijf, intern en extern. We duiken diep, analyseren en spiegelen veel zodat jij met een superdrive en nieuwe energie daarna stappen kan gaan zetten. Je gaat ervaren welke power er in je business, merk en team zit en hoe je dat kan gebruiken om meer impact te maken.

tell me and I forget,
teach me and I may remember,
involve me and I stay

Business & Merk

In het Business & Merk traject, die bestaat uit elf modules, brengen we de focus op het stevige fundament (intern) van je onderneming. We werken aan de merkessentie, positionering, doelgroepen, business (diensten en finance) en focus. We bouwen deze bedrijfsfundamenten uit op een manier die helemaal bij jouw onderneming past. Om dat vervolgens supersterk naar buiten te kunnen brengen in een brandstory, merkbeleving en marketing zodat je merk als en magneet klanten naar zich toe trekt.

Je hebt focus, doelen en een heldere groeistrategie voor intern en marketingstrategie voor extern.

Een deel van het traject doen kan uiteraard ook. 

Mindset & Kracht

Naast de basis van 11 modules die gericht zijn op business en merk, zijn er voor de ondernemer 3 extra modules die wat persoonlijker zijn. In deze extra modules ontdek je vanuit welke drive jij onderneemt. Wat je WHY, je ondernemerskracht is. We werken o.a. aan je mindset, je expertstatus, je tijd en daadkracht. Dit doen we eerst, voor het Business & Merk traject.

Je hebt dan de juiste mindset, een stevig fundament en minder (of geen) afleidingen meer zodat er ruimte is voor groei. 

Maatwerk en design

We doen het samen. Een volledig traject bestaat uit 5 of 6 sessies, waarbij ik samen met jou of de hele organisatie, in je business duik. De 11 of 14 modules zijn een leidraad door het traject heen. Omdat ik weet dat jij speciale wensen hebt en tegen andere dingen aanloopt dan een andere ondernemer of organisatie, is elk traject maatwerk. We spitsen het toe op jouw bedrijf en focussen op de issues waar jij tegenaan loopt.

Om het helemaal compleet te maken voor je, hebben we ook een eigen ontwerpburo in huis. We kunnen alle nieuwe plannen en ideeën daadwerkelijk ook gelijk voor je visualiseren, ontwerpen en realiseren. Kijk eens op gedesign voor de trajecten waar we andere ondernemers al mee hebben geholpen.

"In ons proces stelde Gerda vragen en was niet bang om door te vragen en richting te geven op basis van wat ze hoorde. Hierdoor heeft ze een prettige natuurlijke autoriteit op haar vakgebied. Na helemaal helder te hebben welke kant we op gingen samen, is ze met haar team gelijk gestart aan de rebranding. We kregen niet alleen een logo, maar een diepgaand merk waar we verder aan konden bouwen. En de lancering op het event was echt super gaaf!"

e/MTIC
– samenwerking TU/e, Royal Philips en 3 ziekenhuizen –

Online tuincoach volgt Living Your Brand methode van Gerda Spee

“Ik heb meer helderheid en focus.”

Na de eerste intake met Gerda dacht ik bij mijzelf  ‘ik ben eigenlijk wel gek als ik het niet doe. Het kan nu goed gaan maar het moet wel leuk blijven en het kan toch niet zo zijn dat ik over een jaar zou zeggen; had ik maar naar Gerda geluisterd. Dus ik ben gelijk gestart’.

Ze heeft me aan het denken gezet en uitgedaagd. Het was confronterend, dat geef ik eerlijk toe. Ik heb er ontzettend veel aan gehad want waar ik nu sta en hoe ik nu vooruitkijk voor het komende jaar, zelfs voor de komende 5 jaar, had ik niet kunnen doen als ik die stappen niet had gezet.

We hebben het echt samen gedaan en dat waardeer ik echt. Ik heb nu helderheid en meer focus op mijn agenda, mijn dagen en mijn doelen. Ik weet waar ik blij van word en waar niet. Wat ik uitbesteedt en wat ik graag zelf doe. Ik heb meer focus en veel gerichtere aandacht voor mijn klanten.

Ik ben enthousiast en zie kansen en mogelijkheden. Het gaat nu goed met mijn bedrijf. Ik zal Gerda zeker de komende jaren nog vaker bij me aan tafel hebben om samen ook de verdere stappen te zetten en nog verder te groeien. 

Ik kan je aanraden dit traject met Gerda te starten om zo die blije ondernemer te worden en vooral ook te blijven.  

Wim den Oudsten – Tuincoach

‘Het is het beste document dat we in jaren op tafel hebben gehad.’

Het bestuur was erg enthousiast over en onder de indruk van de resultaten van onze sessies. Ze vonden het mooi dat we zo breed hadden gekeken naar het totale hospice in plaats van naar enkele onderdelen.

We hebben o.l.v. Gerda een aantal sessie gehad met een team van mensen uit alle lagen van onze organisatie. We hebben met elkaar behalve veel lol ook goede discussies gehad over de positionering van het hospice, de doelgroepen en hoe wij met hun communiceren.

Dit heeft geleidt tot een heel goed zicht op waar we nog gaten hebben in onze communicatie en waar we al heel sterk bezig zijn. We hebben een heel goed actieplan wat we de komende periode kunnen gaan uitvoeren om het hospice bij de verschillende doelgroepen nog beter op de kaart te zetten. Dank je Gerda!

Hoor het hele verhaal van  Hospice Nijkerk op deze korte video

Petra van de Haar – Stichting Hospice Nijkerk

Alle bedrijven die werken in Uw Financieel Huis willen meer eenheid in de overkoepelende merkbeleving intern. Zodat ze samen meer een eenheid vormen in hun communicatie en marketing naar buiten toe, waardoor hun gezamenlijke merk kan groeien. Op dit moment zitten we midden in het proces met deze mooie mensen en bedrijven. Je kan al wel de eerste reacties lezen van na de eerste sessie die ging over kernwaarden en merkessentie;

» “ik ben echt verrast, je hebt zoveel meer gegeven dan ik had verwacht”

» “knap dat het je lukt om het door onszelf te laten verwoorden in de woorden die bij ons passen”

» “Ik denk dat we elkaar nu nog meer als collega’s zien dan voorheen. We gaan er echt samen voor.”

“We waren erg enthousiast over de eerste twee sessies en willen graag een complete brandingdag met je inplannen.”

En dat gebeurde. Samen met dit mooie team (en een intergratieve coach die ik meegenomen had) hebben we een aantal uren gewerkt aan hun eigen en gezamenlijke wensen en doelen. De positionering van hun praktijk en aan de wensen van hun doelgroep. Aan hun dienstverleningen en hoe je de focus kunt verleggen naar meer effectief werken.

“Het was een mooie, uitgebreide en intensieve dag, bedankt daarvoor. We hebben er veel aan gehad en moeten nu eerst de tijd nemen om dingen te laten landen en verder te onderzoeken.”

Intussen zijn wij verder gegaan met de rebranding en herpositionering van hun praktijk en nu een half jaar later is hun nieuwe praktijk compleet omgebouwd en klopt hun huidige merk weer bij wie ze nu zijn. Hebben ze zich gepositioneerd zoals ze willen en is er mogelijkheid tot verdere groei. En na eigen onderzoek is ook de eerste nieuwe dienst (die o.a. uit de brainstorm kwam op de brandingdag) opgestart en loopt. Een nieuwe fase van verdere groei is aangebroken voor ze.

Loop jij in het ondernemerschap of met je team ook ergens tegenaan waardoor je merk niet verder kan groeien. Of is misschien juist de lol er een beetje af. Misschien wil je juist groeien maar weet je niet waar je moet beginnen. Plan dan een gratis call met me in. Ik luister naar je situatie en waar je tegenaan loopt en we brainstormen over je mogelijkheden.